loading...
دنیایی برای جوون ایرانی
mehdi بازدید : 277 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)

بی شک میزن فروش بازی ها یکی از موارد جالبی است که همان طور که برای سازندگان بازی اهمیت بسیار بالایی را دارد ،فهمیدن آن  برای گیمر ها نیز از جذابیت بالایی برخوردار می باشد. به همین علت و با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به ۱۲ بازی تاریخ که توانسته اند در هفته ی اول بیش ترین فروش را داشته باشند بپردازیم.

 

 

 

12 –  Gears of War 3   |   ۳ Million

videogamesales1 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

GEARS OF WAR 3

Epic Games آخرین قسمت از سه گانه Gears of War را به مانند نام استدیوی خود طوری حماسه ای و زیبا ساخته بود که به جرات می توان آن را بهترین قسمت این سری نامید. بخش single player بسیار جذاب که با یک داستان درام عاطفی پیچ خورده بود همگی دست به دست هم دادند تا Gears 3 یکی از برجسته ترین بازی ها در سال ۲۰۱۱ لقب بگیرد. اضافه کردن ویژگی های جدید به بخش مولتی پلیر بازی و همچنین بهبود این بخش ، همچنین باعث شد تا قسمت سوم برنده بهترین بازی Xbox 360 در سال ۲۰۱۱ شود. Epic Games مزد چنین زحماتی را برای ساخت بازی ، با فروش سه میلیون نسخه Gears 3 در هفته اول به خوبی گرفت و این فرنچاینز را به آن چه که استحقاقش را داشت رساند.

 

11 –  Assassin’s Creed 3   |   ۳٫۵ Million

 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

ASSASSNIS CREED 3

فرنچاینز Assassins Creed را دیگر باید مهم ترین بازی در بین تمامی عناوین یوبی سافت نامید. این سری برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ با یک موج سینوسی متولد شد. البته با این که الطایر شخصیت قسمت اول فوق العاده محبوبیت بالایی را در بین گیمرها دارا می باشد ، ولی در کل این عنوان از لحاظ گیم پلی نتوانست از حد متوسط بالاتر برود، تا این که یوبی سافت در سال ۲۰۰۹ با انتشار Assassin’s Creed 2 عظمت این سری را به رخ همگان کشاند و بدون شک قسمت دوم اوج این فرنچاینز می باشد. Assassin’s Creed 3 نیز توانست خون تازه ای به رگ های این سری که کم کم به سمت تکراری شدن راه خود را ادامه می داد منتقل کند. همچنین هوشمندی یوبی سافت در تاکتیک های بازاریابی و پیشرفت هایی که قسمت به خود دیده بود ، همگی دست به دست هم دادند که این بازی ۳٫۵ میلیون نسخه فقط در هفته ی اول انتشار بفروشد. فروش بیش تر به معنای سود بیش تر و همچنین Assassin’s Creed های بیشتر می باشد. به تازگی نیز قسمت جدیدی از این سری توسط یوبی سافت برای انتشار در پایان سال مالی ۲۰۱۴ این شرکت تایید شده است.

 

10 –  Halo 4   |  ۳٫۷۹ Million

videogamesales3 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

HALO 4

Halo 4 اولین بازی از این سری پرطرفدار مایکروسافت بود که دیگر Bungie ( خالق این سری ) در ساخت آن دخالت نداشت و مایکروسافت با ریسکی بزرگ ساخت قسمت چهارم را بر عهده ی استدیوی  ۳۴۳ Industries نهاد. اما این ریسک به خوبی نتیجه داد و بازی توانست فقط در روز اول انتشار رقم حیرت انگیز ۲۲۰ میلیون دلار در آمریکا سود داشته باشد. فروش ناخالص بازی در هفته اول انتشار نیز ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. با چنین موفقیت هایی چندان جای تعجبی نیست که ۳۴۳ Industries به همین زودی کار بر روی ساخت Halo 5 را آغاز کرده است.

 

9 –  Halo 3   |   ۳٫۸۱ Million

videogamesales4 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

HALO 4

Halo 3 با فروش فقط چند صد هزار نسخه بیش تر از Halo 4 در هفته ی اول انتشار توانسته رده نهم را به خود اختصاص دهد. Halo 3 اولین انحصاری مایکروسافت در زمان لانچ Xbox 360 بود که توانست نام این کنسول را بیش از بیش بر سر زبان ها بیندازد. این بازی توانست تنها در روز اول انتشار در آمریکا فروش باورنکردنی ۱۷۰ میلیون دلار داشته باشد و رکورد سریع ترین فروش محصولات سرگرمی که بیش از این در اختیار Halo 2 بود را بشکند. تنها در ایالات متحده این بازی توانسته ۳٫۲ میلیون نسخه در هفته اول بفروشد و فروش دو هفته اول بازی نیز در سرتاسر جهان ۵ میلیون نسخه می باشد.

 

8 –  Elder Scrolls V : Skyrim | 3.81 Million  

videogamesales5 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

SKYRIM

دنباله ی عنوان تحسین شده Oblivion یعنی Skyrim نه تنها از لحاظ کیفیت برتری مطلقی نسب  به قسمت قبلی داشت ، بلکه حتی در زمینه فروش نیز کاملا Oblivion را تحت الشعاع خود قرار داده است. این بازی در عرض ۴۸ ساعت پس از انتشار توانست ۳٫۸ میلیون نسخه بفروشد. البته در این بین فروش بازی از Steam محاسبه نشده است و این بدان معنا است که فروش بازی بیشتر از این ها می باشد. Bethesda اعلام کرده است که این بازی در هفته ی اول انتشار خود ۷ میلیون نسخه شیپ داشته است و ۴۵۰ میلیون دلار هم سود دهی را با خود به همراه آورده است.

 

7 –  Battlefield 3  |   ۵ Million

videogamesales6 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

BATTLEFIELD 3

بسیاری بر این عقیده هستند که بازی ساخته شده توسط استدیوی DICE یعنی Battlefield 3 یکی از معدود بازی هایی است که توانسته نمایی از گرافیک نسل بعد را در نسل کنونی کنسول ها نمایش دهد. گرافیکی شگفت انگیز ، فیزیکی واقع گرایانه و گیم پلی عالی باعث شد تا این بازی ۵ میلیون نسخه در هفته اول بفروشد و EA را خندان کند! EA همچنین اعلام کرده بود که Battlefield 3 بیش از ده میلیون نسخه در هفته اول انتشار شیپ داشته است. با چنین موفقیت هایی کاملا می توانستیم تصور کنیم که Battlefield بعدی در سال میلادی امسال عرضه خواهد شد.

۶ –  Grand Theft Auto 4  |  ۶ Million

videogamesales7 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

GTA IV

بر خلاف برخی از بازی های دیگر ، این سابقه درخشان نسخه های قبلی و نام برند Grand Theft Auto نیست که باعث فروش بسیار بالای هر کدام از قسمت های این سری شده است بلکه پیشرفت های بسیاری که در هر کدام از قسمت های اصلی و بعضا فرعی این فرنچاینز مشاهده کرده ایم باعث شده تا مردم برای خرید هر کدام از قسمت های این سری سر و دست ها را بشکنند! Grand Theft Auto 4 توانست ۵۰۰ میلیون دلار درآمد و ۶ میلیون نسخه در ۷ روز اول انتشار بفروشد و هیچ چیزی هم جلودار این رکورد نبود. این بازی همچنین توانست رکورد پرفروش ترین بازی در ۲۴ ساعت اول انتشار را نیز در گینس از آن خود کند. البته عظمت GTA IV بر هیچ کس پوشیده نیست ولی زمانی که پیشرفت هایی که GTA 5 به خود دیده است را مشاهده می کنیم به نظر می رسد که قسمت چهارم در برابر این عنوان کوچک به نظر می رسد و از همین حالا باید در ماه سپتامبر منتظر خبرهای عجیب ولی باور کردنی در زمینه فروش از GTA 5 بود.

۵ –  Diablo 3  |  ۶٫۳ million

videogamesales8 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

DIABLO 3

Diablo 3 بر روی pc رکوردهای بسیار جالبی را با خود به همراه دارد که بعید است عنوانی انحصاری در pc بتواند تا مدت ها حتی نزدیک به این عنوان هم در زمینه فروش شود. از فروش ۶٫۳ میلیون نسخه در هفته اول انتشار گرفته تا فروش ۳٫۵ میلیون نسخه در روز اول تنها گوشه ای از رکوردهای Diablo 3 می باشد. بیش از ۱۰ میلیون نفر نیز این بازی را از جولای ۲۰۱۲ تجربه کرده اند.

۴ –  Call of Duty Black Ops   |  ۷ Million

videogamesales9 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

black ops

همان طور که از اول هم قابل پیش بینی بود نوبتی هم باشد باید سری به بازی های Call of Duty که هر کدام از نسخه های متفاوت بازی چهار رتبه آخر را به خود اختصاص داده اند بزنیم . رتبه چهارم در اختیاز Call of Duty Black Ops می باشد که توانست در روز اول انتشار ۵٫۶ میلیون نسخه در آمریکا و بریتانیا بفروشد. این بازی توانست تنها در ۵ روز اول ۶۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و در مقایسه با فیلم پرطرفدار Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 در همین مدت زمان ۳۶۰ میلیون دلار بهتر عمل کرد. تا به امروز Black Ops در حدود ۱۴ میلیون نسخه در ایالات متحده فروخته است.

۳ –  Modern Warfare 2   |   ۹ Million

videogamesales10 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

MW 2

Modern Warfare 2 اولین عنوان از سری Call of Duty بود که جهنمی در زمینه فروش به راه انداخت.  MW2 به همراه هایپ های بسیار و بازاریابی هوشمند Activision به همراه گیم پلی بسیار سینمایی تر از گذشته توانست ۴٫۷ میلیون نسخه در آمریکا و بریتانیا فروش داشته باشد. همچنین با فروش ۳۱۰ میلیون دلار در روز اول این بار رکورد بزرگ ترین سرگرمی آن زمان را ( که بیش از این در اختیاز gta iv بود ) شکست و نام جاودانه ای را از خود بر جای گذاشت. Modern Warfare 2 تنها در هفته اول رقم حیرت انگیز ۹ میلیون نسخه فروش را به ثبت رساند و همچنین در هفت روز اول انتشار بازی ، ۸ میلیون نفر مشغول بازی کردن این عنوان در بخش آنلاین بودند و این یکی دیگر از رکوردها ی MW2 می باشد.

 

2 –  Black Ops 2   |   ۱۱٫۲۲ million

videogamesales11 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

black ops 2

با این که Black Ops 2 از لحاظ فروش در هفته اول نتوانست رکورد MW3 را بشکند ، ولی فروش بازی در هفته ی اول به اندازه کافی خوب بود که این عنوان رده ی دوم این لیست را به خود اختصاص دهد. دنباله ی داستان Black Ops توانست در عرض بیست و چهار ساعت ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و در این زمینه حتی از MW3 هم در همین مدت زمان مشابه پیشی گرفت. یک بار دیگر عنوانی از Call of Duty توانست بزرگ ترین محصول سرگرمی در زمان لانچ خود لقب بگیرد.  Black Ops 2 رقمی معادل ۶٫۳ میلیون نسخه در روز اول و ۱۱٫۲۲ میلیون نسخه در هفته ی اول فروخت. این عنوان در عرض ۱۵ روز توانست به فروش ۱ میلیارد برسد و در این زمینه حتی از Modern Warfare 3 هم سریع تر عمل کرد.

 

 ۱ –  Modern Warfare 3   |   ۱۳٫۴۵ million

videogamesales12 12 بازی پرفروش تاریخ در هفته ی اول انتشار

Modern Warfare 3 هم مانند بسیاری از بازی های Call of Duty رکوردهای زیادی را در زمینه فروش بازی ها جا به جا کرد. این عنوان ۶٫۵ میلیون نسخه در عرض ۲۴ ساعت در آمریکا و بریتانیا فروش داشت و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد نیز با خود به همراه داشت. بزرگ ترین لانچ سرگرمی در تمامی دوران و در میان همه ی رسانه ها از دیگر رکوردهای حیرت انگیز Modern Warfare 3 می باشد. البته این رکوردها فقط در مناطق ایالات متحده و بریتانیا محاسبه شده است و یعنی این که فروش کلی MW3 خیلی بیش تر از این حرف ها می باشد. سود ناخالص MW3 در ۵ روز اول انتشار ۷۷۵ میلیون دلار بوده است و در نهایت فروش ۱۳٫۴۵ میلیون نسخه در هفته ی اول انتشار از دیگر رکوردهای جاودانه  MW3 می باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت با هدف دسترسی آسان به همه چیز(دانلود،اخبار، فیلم،موزیک،پیامک،آهنگ پیشواز،ورزش و خیلی مطالب مفید دیگه)در یک سایت برای همه جوونای ایرانی طراحی شده.که امیدوارم با یاری شما این هدف رو خیلی زود تحقق ببخشیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1133
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 128
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 123
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 1,021
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 13,097
  • بازدید سال : 70,576
  • بازدید کلی : 10,269,544